måndag 9 april 2012

Shop till you drop

Vi är ganska samspelta, mor och jag, när det gäller att resa tillsammans. Mor behöver kaffe och pauser, jag behöver wifi - med jämna mellanrum. 


Vi har spenderat några timmar i Mamilla nu där jag har shoppat två klänningar, två par byxor, två blusar och tre linnen. Samt lite annat. Och det innan lunch. Sedan var vi lite trötta och satte oss på King Davids uteservering och lyxade med cappucino, Isthé och "säsongens frukter". Dyrt så det förslår, men lyxigt värre.


Under denna resa har jag ett mål att varje dag försöka hinna göra något jag INTE gjort i Jerusalem tidigare och märkligt nog hade jag aldrig varit inne på King David förrän idag. Detta trots det är ett historiskt landmärke.


"The Reading Room"

Foajén

Mor på King Davids terass

Efter shoppingen och chillningen i Västra Jerusalem gick vi till Gamla Stan och "checkade in" på Boulghurji - wifi och stor Taybe! Livet är riktigt bra just nu...


En nyhet är att min gode vän Nader ÄNTLIGEN fått ordning på sin lilla halsbandsshop! Det som sett ut som en liten skrubb ser nu mycket flådigt ut:


Naders renoverade halsbandsshop!
En annan nyhet är att min gamla arbetsplats har fått en ny skylt! Någon har tydligen tyckt att skylten som var signalerade "Christian" alldeles för mycket, så nu har SCSC skyltat om:

SCSC har blivit SCS "Swedish Christian Centre"
Så här såg det ut innan:

SCSC som det såg ut till i höstas...

Jag är väl konservativ och gillar den gamla skylten mycket bättre. Den syntes verkligen över hela Jaffa Gate. Enligt en bekant hade kommunen krävt att ett ord skulle bort eftersom skylten var för stor, och de föreslog att man skulle ta bort "Christian". Nu var det "Study" som ströks - detta för att signalera att detta faktiskt är ett ställe där kristna oavsett om man är ortodox, katolik, protestant... eller annat kan mötas och utbyta tankar och åsikter med varandra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar