torsdag 19 april 2012

Retreat är inte lätt!

Första dagen på retreat lider mot sitt slut. Eller dag förresten, fem timmars retreatande har det bara varit än så länge. Jag känner dels att jag behöver detta. Så väldigt mycket. Och så känner jag att det är jobbigt. Klart jobbigare än förra året eftersom jag tydligen har mer att grubbla över nu. Så retreatandet går uselt för min del. Flyr in på toaletten och facebookar lite för att inte börja klättra på väggarna alldeles. Boxboll och primalterapi är mer i stil med vad jag känner för!


Men, orden, bönerna och sångerna "biter" nog på mig. Det tar bara lite längre tid att komma ner i varv. I morgon ska jag testa att lägga ifrån mig iPhonen i längre och längre stunder för att kanske på lördag inte slå på den på hela dagen. Men jag lovar inget. Vi får se...


Herre, vår Gud, låt kropp och själ, som tyngts av dagens börda, bli vederkvickta av en ljuvlig sömn, så att vi med din hjälp kan tjäna dig av all vår kraft och allt vårt hjärta. Genom Jesus Kristus, vår Herre. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar