söndag 1 april 2012

Första april

Nu börjar första april lida mot sitt slut och jag har inte gått på ett endaste aprilskämt (vad jag vet). Roligaste skämtaren var nog vår domprost Tor som försökte lura i sin personal att alla vi på stiftkansliet skulle slå samman våra lokaler med domkyrkoförsamlingens och vi skulle få spa plus två timmars friskvård i veckan. Det skulle bara kosta en viss procent av vår lön...


Jag firade första april genom att dammsuga, tvätta golv, bädda rent, tvätta och stryka... Sedan gick jag på konsert, morbror Per sjöng med i en jättekör som framförde Händels Messias. De var verkligen toppenbra! Det sägs att den som konsumerar kultur lever längre, och i så fall förlängde jag mitt liv med åtskilliga dagar ikväll.


Aprilväder är det också. Idag har det varit sol, mulet, snöat, haglat och regnat... Stackars krokusar, de kan nog inte riktigt bestämma sig för om de ska blomma eller inte. Mina blommar inte, men utanför Nordingrå kyrka hittade jag dessa vackra blommor:


Vår i luften, ibland i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar