måndag 23 april 2012

Resa

När jag började mitt jobb sa man till mig att det skulle innebära en hel del resande. Jodå, det stämmer. Har knappt hunnit landa efter fyradagars retreaten förrän det är dags igen. Har idag varit i Hammerdal i Jämtland och ska i morgon vara på Vårsta och leda en utbildning om "Svenska kyrkans tro" för ett härligt gäng på vår "Växtplatskurs". 


Missförstå mig inte, jag trivs med att resa runt och träffa människor i olika sammanhang, men jag börjar också längta efter att bara vara hemma och pyssla i trädgården. Undrar så när jag ska få tid med det. Det sägs att "ryssvärmen" ska komma till helgen! Låter som en bra idé, för nu har jag fått mer än nog av snö, kyla och snålblåst! Jag svängde igår förbi affären och handlade lite jord för att vara beredd på en insats i rabatterna så fort värmen visar sig, och i morse sådde jag säsongens första frön i en sålåda i fönstret.


Här ska gödslas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar