måndag 2 april 2012

Kapitulation

Jag är hundvakt några dagar till eftersom Mozarts husse och matte är i USA. I en dryg vecka har jag fört en ojämn kamp om fåtölj och soffa i vardagsrummet. Mozart tycker det är hans. Det tycker inte jag. Mozart hoppar upp, jag föser ner. Så har vi haft det, Mozart och jag, tills idag. Idag hittade han nämligen kökssoffan och provade att hoppa upp där. Den är mjuk och stoppad och med rosa kuddar. Jag tänkte att eftersom "vi" inte sagt något om den soffan och att jag tröttnat på att "diskutera" vardagsrumssoffan med Mozart så kapitulerade jag och lät honom ligga kvar. Mozart är nöjd, jag är nöjd. Frid råder åter i huset. Jag misstänker att husse och matte inte misstycker, för Mozart verkar tämligen van med att ligga i en soffa - "det var bara det i det konstiga gårdshuset som man inte får göra det", tycks han resonera.


Vadådå?


Bra utpost för att hålla koll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar