söndag 29 april 2012

Lemonana, del 1

"Det finns inga genvägar till den perfekta Lemonanan..."

Efter morgonkaffe, promenad och hammockhäng tänkte jag att nu har stunden kommit då jag ska testa denna efterlängtade lemonana*. For till Ica. Hittade Mixer! Som av en händelse är det extrapris på OBH Nordicas mixer! Jag som tänkt köra min lemonana i matberedaren, men var skeptisk till om det verkligen skulle funka. OBH Nordicas mixer var dessutom Lemonanagrön! Jag såg det som ett tecken och slog till! Tänkte att det kan ju få bli en och annan smothie också med hjälp av denna. Köpte också en citruspress, och citroner, och mynta. Letade is. Var fanns isen??? I Jerusalem finns isen minsann i frysdisken i lämpliga påsar eller säckar. Krossat eller i bitar. Allt efter behov. Jag hade bara utgått från att så är det också i Sverige. Häpp. Skam den som ger sig, och jag hade famnen full med lemonanagrejer. Hittade till slut isgjutargrejer i plast och handlade sådana också. Hem. Nu återstår lång väntan på att isen ska frysa. Och ute lyser solen...
Ingredienser till "Lemonana"
*Nana = mynta på hebreiska och arabiska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar