måndag 2 juli 2012

Mat och träning

Semestern fortskrider i en stilla lunk. Det slår mig att det är första sommaren på över fem år som jag INTE reser till Jerusalem. Det känns tomt. Jag försöker göra något vettigt av varje dag på semestern, men känner ändå stressen av att jag "slösar bort" semesterdagar på typ ingenting. De flesta av mina kollegor verka spara till hösten eller vintern. Jag kommer ha en ynka vecka kvar som jag kan nyttja någon gång i höst. Ja, och så komptiden förstås. Det kanske ordnar sig?


Idag hade jag en liten "lista" med aktiviteter att göra. Hälsa på kollegan Maria, gå till synsam med besked om vilka bågar jag valt och slinka in på jobbet och hämta ett papper. Har nu gjort rubbet på listan! Det blev lunch på stan med Maria och hennes lilla dotter, brillaffären, jobbet och gymmet. Gymmet är smått sensationellt; det var TRE månader sedan jag var där sist och nu efteråt känns det i armarna att jag tagit i. Kan knappt skriva på datorn! Än värre blir det antagligen i morgon. Dagen efter brukar vara värst.


LCHF-lunch på Kanalcafét: Parmalindad kycklingfilé på wokade morötter
och lök samt bea-sås. Jag var lite "besvärlig" och bad om att få slippa
pommesen och få mer grönsaker. "Inga problem" sade den trevliga
tjejen i kassan. Ser kanske inte gott ut, men det smakade mycket godare
än vad jag brukar tota ihop!
Mitt "gymkort". Ser kanske inte mycket
ut för världen, men jag lovar att jag är
helslut nu i armarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar