söndag 15 juli 2012

Fagott...!

Jag tror bestämt jag fått upp ögonen för ett nytt instrument - fagotten! Jag har tröttnat lite på min "stavgångslåtlista" på Spotify men ville gå en promenad och njuta lite av att röra mig och då gjorde jag en liten sökning på "Caprices" och hittade en härlig fagottkonsert. Så nu, istället för Rocky Balboas låt "Eye of the tiger" lunkar jag på till en hel del barockmusik. Taktfast och härligt, speciellt med detta instrument som för mina tankar till Ior i Nalle Puh - lite melankoli och svårmod, men med en jämn lunk och en hel del kloka reflektioner över livet! Gilla! Inte illa heller att fagott blir "Bassoon" på engelska - hur coolt namn är inte det? Funderar nu på om jag kan lära sig spela bassoon? Fast å andra sidan ser det svårt ut. Satsar nog hellre på att handla nya strängar till gitarren... Och LYSSNAR på bassooner.


Vackert, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar