måndag 2 juli 2012

LCHF-pasta

Jag trodde inte riktigt mina ögon när jag i LCHF-hyllan såg PASTA! Lyckan var gjord? Jag kan längta mig grön efter en stor portion spaghetti med riven ost på, men sedan kostomläggningen för två år sedan har jag inte unnat mig detta eftersom det är rena sockerbomben. Så LCHF-pasta i hyllan! WOW!!! Naturligtvis handlade jag hem en påse för att testa. Dyrt som stryk är det, men ibland, om längtan efter pasta blir för stor kan det ju vara bra att ha hemma och ta till....?


Det ser ut som pasta, men det SMAKAR INTE SOM PASTA! Det är ok som utfyllnad i en gryta, men eftersom det faktiskt inte smakar pasta är det nog bättre att låta bli denna produkt. Just att synintrycket och smaken inte passar ihop gjorde denna "pasta" ganska förfärlig! Jag tror att om jag i fortsättningen blir sugen på spaghetti så köper jag spaghetti och går sedan en extra runda för att bränna bort kalorierna istället.


LCHF-pasta. Spar pengarna och handla riktig
pasta istället. Och motionera sedan mera!

2 kommentarer:

  1. Läskigt. Tack för varningen. Men vad _är_ det då?

    SvaraRadera
  2. Nån slags protein... låter äckligt, kanske inte värt att gräva närmare i vad det är...

    SvaraRadera