torsdag 5 juli 2012

Loppisturen

Shop till you drop...? Idag har moster Ewa, mor och jag varit på en ELVATIMMARS loppistur! Vi är nu möra men nöjda med dagen. Turen började vid halv elva med loppisen i Ullånger. Där fyndade jag återigen fönsterrutor, tre dubbelfönster för hundra spänn! Några jalusier och en spegel fick också följa med. Spegeln har jag en kul idé om, ska blogga om detta (om det blir lyckat). Efter Ullånger rullade vi vidare upp på Ullångersfjället och en superbra loppis mitt ute i ingenstans. Det var ett hus som skulle bli verkstad så ALLT skulle bort till riktigt bra priser! Jag fyndade ett sängbord för 40 kronor. Som hittat! Efter detta ställe försökte vi gena över till Styrnäs men kom vilse och hamnade i Ullånger igen. Lunchade på Björnstugan och efter det fick vi mer energi och for över Träsk och kom till en loppis i Bjätrå. Den var väl sådär. Mor slog till på några trådrullar. Ewa handlade ett vykort. Jag handlade nästan några kinesiska ätpinnar, men behärskade mig. Vi for vidare efter detta till Väja och en UNDERBAR loppis med MASSOR med snygga möbler. Höjdaren på denna loppis var dock backarna med vinylskivor. Många skivor passar mycket väl in på bloggen "Katastrofala skivomslag" - De var helt hysteriska så vi skrattade så tårarna sprutade! Efter Väja blev det Älandsbro och "Blå Porten" - det var den bästa loppisen på hela dagen!!! Välorganiserat, bra uppmärkt, rent och prydligt samt justa priser! Jag slog till på några karaffer och handlade nästan en tavla.


Moster Ewa in action... Hon spanar mest på porslin...
Mor in action. Hon shoppar tyger...

Loppisen i Väja
Ett av de katastrofalaste skivomslagen jag sett... Det kommer en
separat bloggpost senare, jag tog några kort...

Så här ser min bil ut nu efter ca 20 mil på grusvägar.

Kaffepaus vid "Blå Porten" Så otroligt gott och efterlängtat!

Ett exempel på hur välorganiserat det är på Blå porten,
loppisen är bitvis färgkoordinerad!

SNYGGA koppar, de finns kanske kvar om du skyndar dig!

Kanske inte, men det var kul att prova!
Cykel ombyggd till lätt MC! Coolt!

2 kommentarer:

  1. Kul med George Baker! Den har jag förstås i min samling, den är sorterad under kategorin "hundar".
    /Herr Dryck af Katastrofala omslag

    SvaraRadera
  2. Nämen hejsan Herr Dryck!
    Vilken ära att få storfrämmande! Jag kan verkligen rekommendera ett besök på de två sista loppisarna, på varje ställe var det back efter back med oerhört skojiga styggelser....
    Ska snart blogga de övriga alstren som jag hittade, med länk till dej of course!

    SvaraRadera