tisdag 3 juli 2012

Ljuga för iPhonen?

Ibland är livet allt bra konstigt! Tänk om jag för några år sedan vetat att jag skulle ha en sådan smart telefon som kontrollerar och peppar mig mer än vad en tränare eller coach kan göra! När jag för hundra år sedan gick till viktväktarna eller min "personliga tränare" på något gym så upptäckte jag att jag kunde dra till med "har inte tid längre" när det gick åt skogen med träning och kost. Och så gav jag upp istället för att fortsätta med den viktiga träningen. Gav upp och gick upp i vikt igen. 


Min iPhone är nästan alltid med mig (eftersom den faktiskt också är en telefon), och för den berättar jag min vikt och hur jag tränar. Dag ut och dag in. Jag kan inte ljuga för den och eftersom den sällan har några synpunkter på mitt leverne och inte använder något emot mig så knappar jag lydigt in siffror var dag. Jag har lagt märke till hur uppriktig jag är när jag gör detta, MEN märker också (speciellt när det gäller vikt) att jag ibland står över att mata in vikten några dagar istället för att redovisa en uppgång. För ljuga går inte! Sedan tränar jag och dietar lite extra i några dagar tills värdena är presentabla för min smartphone. 


Igår handlade jag en liten ficka så jag kan ha min iPhone med mig när
jag tränar (och inte känner för att ha fleecevästen med bröstfickan
 i värmen...) Testade igår och det funkade tillfredsställande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar