tisdag 10 januari 2012

Teknisk träning

Erkänner - jag är lite teknikfreak som går igång på appar, hemsidor, listor och synkronisering. Speciellt när det gäller träning! Nytt för i år är siten http://www.shapelink.com där jag har börjat föra träningsdagbok. En jättefiffig grej är att man kan synka sin nike+ med denna sida så man inte behöver skriva in allt manuellt. Ehhh, om jag inte hade tappat min mojäng i skogen det vill säga. Men i morgon passerar jag Övik och tänkte slinka in på intersport och fixa en ny för 200 spänn. Det är värt det, det är ju trots allt en grej som får mig att vilja träna mer!


Idag blev det 5 km på löpband och sedan lite dragande i vikter. Ska träffa en PT om några veckor så det blir lite ordning på dragandet i vikterna. Nu är det lite planlöst och utan egentlig koll. Har fortfarande ont i magmusklerna efter sessionen i förrgår då jag kanske hade för mycket vikt på en mycket effektiv magtränarmojäng. AJAJAJ! 


Funderar på ett nytt mål; det är att stärka axlar, rygg och armar för att testa detta med havskajak till sommaren. Tänk att paddla runt Härnön i soluppgången! Ser gärna ett rack på min lilla röda bil med en snygg havskajak ovanpå! Tycker det liksom skulle ge en cool image - MEN, risken att den axel jag fick ur led en gång inte skulle palla havskajak. Men drömmen har startat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar