onsdag 18 januari 2012

Soffpotatis!?!?

Min nike+ sensor ligger någonstans i skogen. Var och handlade en ny, men OJOJOJ, vad omöjligt det var att synkronisera den med iPhonen! Kanske har min iPhone inte gett upp hoppet att den bortglömda sensorn ska komma tillbaka? Hur som helst sitter min "Mini" och spelar TV-spel här på bloggen. Min löparkompis Mini studsar runt och gör segertecken. Hur psykande är inte detta för en list-nörd som jag? 

Det hela liknar en filosofisk fråga; Om man tränar utan att det syns på facebook, twitter eller nike+ sidan, har man verkligen tränat? Jag som har som mål att nå 50 mil i år, får jag räkna de mil som inte kommer att vara registrerade? Jag är en personlighetstyp som blir extremt peppad av listor, grafer, tabeller.... Och jag tycker det är så KNÄPPT om det blir asymmetri i listorna! 

Nu tar jag det som en personlig utmaning - att kunna träna ändå, men i väntan på synk-hjälp (eller i bästa/värsta scenario - Jag köper en ny iPhone 4S). Allt för träningens skull. Eller som en bekant säger: "Ett köp som motiverar mer träning är rättfärdigat". GILLA! 


Jag är en soffpotatis om inte tekniken funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar