lördag 21 januari 2012

Seg-tåget!

Nu är det inte roligt! Lördagkväll i Skutskär sedan ett par timmar tillbaka. Är på ett tåg som avgick kl 19 från Uppsala, men nu är det STOPP. Någon hade setts vid spåret. Polisen letar. För en timme sedan fick vi höra att man väntar på en polishund från Tierp som ska komma och nosa på spåret. För en halvtimme sedan hörde vi att "de som skulle ta bussen som gick för 10 minuter sedan kommer som ni förstår att missa den". BLÄ! Vill hem, vill inte vara i Skutskär. Längtar efter min egen säng och har massor att göra i morgon. Cola Zeron är för länge sedan urdrucken, jag har ledsnat på "Bubbles IQ".


OK, ny information. En tonåring har sagt hon ska slänga sig framför ett tåg. Plötsligt är jag inte less längre, till och med ångerfull. Det finns tydligen en tonåring med större problem än mina egna. Jag skäms, ber en bön för tonåringen och återgår till Wordfeud. Spela gärna med mig!


PLING - om ett par minuter kommer vi rulla vidare.... Tack Gud! Tack både för att flickan hittats och att vi nu slipper lukten i Skutskär!



1 kommentar: