söndag 1 januari 2012

Städryck!

Nya årets första dag och jag känner jag har koll på nyårslöftena! Yees! Dammsög och såpaskurade köksgolvet, till och med bakom spisen. Sedan passade jag på att byta gardiner i köket och fräsha upp blommorna lite. En kul grej är mina amaryllisar som jag nu har i köksfönstret; handlade lökarna för drygt ett år sedan och glömde bort dem. Hittade dem sedan i ett skåp där de skjutit några bleka blad mot dörrspringan och ljuset. Oj, vad mitt hjärta blödde när jag såg dessa stackare. Grävde ner dem i jorden i en pallkrage och gödslade med koskit-jord. I höstas tog jag in dem och tryckte ned dem i en kruka och vattnade sparsamt. Nu blommar de! Klang och jubel! Ska försöka "över-sommra" dem igen i pallkragen. Det känns nu som jag har en relation till dessa lökar och det förpliktar...


Nu njuter jag i fulla drag och går barfota på mitt såpadoftande köksgolv med en nybryggd kopp kaffe i handen. Gillar mitt nya "husliga" liv och hoppas kunna hålla mina löften fler dagar...


Slutresultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar