söndag 1 januari 2012

Nyårslöften

Hm. Nytt år, nya möjligheter. 2011 var ett år med både glädje och sorg, typ sådant som tillhör livet antar jag. Jag hoppas 2012 blir ett riktigt bra år, och inser att det finns saker som jag själv kan ta tag i för att optimera tillvaron:


NYÅRSLÖFTEN:
50 mil - Under 2011 promenerade jag 40 mil med nike+GPS. Nu har jag nollställt appen och utmanar mig själv att promenera ännu längre i år. 
10 kg - Under 2011 lyckades detta, men skulle detta funka även detta år kan jag sedan nöja mig! Knäna skulle må ännu bättre och jag med! :-)
2,5 km joggning - OK, detta kanske inte min läkare gillar, men jag sätter som mål att jogga ett varv på Högslätten, tempot är oviktigt, men det ska vara joggning, inte "promenad".
Köpa årskort på gymmet, och gå dit minst 50 gånger! Jag är bra på att börja gå på gym, men sedan har jag kommit av mig. 2012 är året detta ska ändras! Speciellt ryggen ska tränas!
Läsa mer och se mindre på TV! - Säger sig självt att det vore "karaktärsdanande"!
Bli mer "huslig" - Mina vänner säger att de dammtorkar och har regelbundna rutiner där hemma. OJ, känner att jag kanske är lite bohemisk - 2012 ska bli året då slarvmajan i mig får det jobbigt!
Blogga mer - typ inte låta bloggen förfalla och bara uppstå på resor. Det finns ju annat i livet också värt att skalda om. 


...och så gå på något trevligt event där jag får användning av min aftonklänning!


Typ så? Lämpligt utmanande och kanske gör detta mig till en bättre människa? Vad vet jag. Jag vet bara att jag borde ta tag i dessa "borden", inte bara låta tiden gå och känna mig otränad och oföretagsam. Välkommen 2012. Nu kör vi!


Nu ska det bli ett gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar