tisdag 31 januari 2012

Sladdrigt nu


Har nyss landat hemma efter ett ordentligt pass på Actic. Promenerade 5K på löpbandet som uppvärmning och upptäckte att jag nu måste ha ordentligt motlut om jag ska komma upp i 130 i puls på 5.0 km/h. Tyder på att jag börjar ha bra kondition? Lite trist är att jag inte kan springa - knäna och höfterna håller inte riktigt för det. 

Efter promenaden körde jag maskiner enligt ovan. Har kommit på att det är bökigt att släpa runt på papper och penna, så numera noterar jag vikter och maskiner i iPhonen istället. Skulle vara bra att hitta en app för detta, men ingen av de fyra apparna som jag testat klarar detta enkla på ett lätt sätt. Så jag kör i "Anteckningar" istället.

Enda övningen jag hoppar över är "Mage", istället har jag "SitUp man" som jag gör sit ups med varje kväll. Det plingar i telefonen, sedan håller man den mot bröstkorgen och gör sit ups. Appen räknar och berömmer samt visar ett snyggt stapeldiagram och uppdaterar ansträngningarna på twitter och facebook om man vill. Jag spar mina facebookvänner från informationen om mina sit up. Tror det är bäst så.... 

Nu känns armarna som ett sladder... Hade stora problem att lyfta händerna när jag skulle schamponera håret. Men visst, det är värt det! Det är en härlig känsla att ha tagit ut sig riktigt ordentligt. Kanske jag ångrar mig i morgon när träningsvärken kommer, men på fredag är jag nog "fit for fight" igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar