söndag 29 januari 2012

Sköna söndag!

Så går en skön söndag mot kvällen och jag känner mig sådär lite smånöjd med helgen och laddad inför en jobbarvecka som startar imorgon. Firade gudstjänst i Missionskyrkan där jag fick medverka med att läsa texter plus dikten "fotspår i sanden". Morbror Per predikade och duktiga Norakören sjöng.


Norakören & Per


Väl hemma fick jag ett ryck och drog på mig träningsoverallen med fleecestället under och testade min vanliga promenadslinga. Det gick så bra att promenera trots snön! Från början fungerade inte Spotify, men istället lyssnade jag till fågelkvittret! Jag tror minsann fåglarna fått frispel eller något, för så högt och glatt har jag nog aldrig hört dem kvittra! Som om de skulle betvinga fram våren! 


Våren nästa!


Själva naturen gör mig så optimistisk! Jag är verkligen ingen vintermänniska, våren, sommaren och hösten är mina säsonger. Vintern är mest till för att överlevas. Och överlevt är vad jag sysslat med de senaste månaderna, nu snart, kan livet få börja!

1 kommentar: