fredag 5 oktober 2012

Västra Frölunda

Nu duggar resorna tätt. Igår Jämtland, idag Västra Götaland. Flög hit för att vara med på ideellt forums idedagar. Ska nätverka, hålla ett seminarium, blogga, facebooka och twittra hade jag tänkt. Men viktigast av allt, samla goda exempel på hur man kan arbeta med idealitet i olika stift och församlingar. Det är så roligt när många människor möts som delar samma vision, att få en kyrka som möjliggör mångas engagemang. Bäst vore ju om så många som möjligt gör så lite som möjligt. Ingen ska behöva slita ut sig, men alla ska känna sig sedda och behövda! Strategier om och exempel på hur vi når dit kommer vi att avhandla här i Västra Frölunda i dagarna tre.

Jag vill inte bli blasé av att jag reser så mycket. Då och då
släpper jag alla jobbiga tankar och bara njuter av Guds vackra natur!

Västra Frölunda kyrka, nu ett pass om teologi. "Kyrkan är ett verb
och det händer nu" twittrade @AliceMyllenberg Jag är lite trött,
men får goda tankar från mina medtwittrare här på #idedag12

En medtwittrare kanske? Vi blev uppmanade nyss att sätta
 mobilen på ljudlös och twittra på för fullt. Ett 12-tal verkar twittra
härifrån på #idedag12. ROLIGT!!!

2 kommentarer:

  1. På väg till Västra Frölunfa med ett gäng morgonpigga bussresenärer från Karlstad stift... Vi ses! Boel

    SvaraRadera