söndag 14 oktober 2012

Barnvakt

Att vara barnvakt är inget för klenisar. Nu sitter jag återigen hemma i Härnösand med fötterna njutningsfullt nedstuckna i ett fotbad medan jag summerar helgen. Ola och Karin skulle på födelsedagskalas så morsan och jag skulle få vara med Elvira och Alfred ett drygt dygn! Vad göra? Vi såg "Bee Movie" ett par gånger samt "Barbie och de 12 dansande prinsessorna" två gånger. Pannkaka hann vi göra och äta. En påse lördagsgodis delade vi på och så lekte vi en massa! Roligast var det att leka kurragömma! Till slut var barnen så speedade av godis och kurragömma att vi fick ta till list för att lugna ner tempot. Som tur är brås Elvira på mig, så henne gick det att parkera framför "Bubbles IQ" på morsans dator. Alfred tvärsomnade nästan av sig själv efter en saga. Sedan sov vi med varsit barn och jag tror det var jag som drog det längsta strået för Elvira sov mycket snällt i sängen bredvid mig, medan Alfred nästan tryckte ut morsan ur hennes säng. Men OJ, vad roligt vi har haft och även om jag nu är slut i huvudet av alla barnskrik så gör jag gärna om det snart igen!

Alfred räknar i kurragömma
Elvira djupt koncentrerad i "Bubbles IQ"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar