lördag 27 oktober 2012

Home, sweet home!

Äntligen är min roadtrip över för denna gång och jag har sjunkit ned i fåtöljen. I köket brummar mögelsaneringsfläkten och jag tänder lite rökelse för att döva eventuella mögelsporer som kanske flyger runt i mitt hus. Nu och ett tag framöver får min huslighet ganska stora utmaningar. Diskbänken är för tillfället i förrådet, diskmaskinen står ihoptejpad mitt på köksgolvet. Det gäller att ha en meny och en dukning som kräver ett minimum av förberedelser och som ger ett minimum av disk. Egentligen ingen konst, eftersom det är ungefär på den nivån min huslighet ligger. 

Dagens middag blev en ost och skinksallad från Ica, cola zero. Sedan en aftonvickning bestående av en liten påse ölkorv samt the. Enda förberedelsen var att koka vatten i vattenkokaren. Disken består av en gaffel, ett glas och en themugg. Glaset var lite i överkant, men jag vill ju visa att jag är lite civiliserad trots allt. Gaffeln är nu avslickad och themuggen är sköljd i handfatet i badrummet. 

Trots den lite bohemiska livsstilen trivs jag förträffligt. På Ica handlade jag "the Hunger Games" - en höjdarfilm som jag verkligen rekommenderar! Jag vågade knappt blinka, så spännande var den! Så lyxade jag med både hårinpackning, fotbad och ansiktsmask så nu känner jag mig nästan som en människa igen! Jag trivs jättebra "på vägarna", men njuter av att bara ta det lugnt hemma mellan varven. Veckan som kommer är jag på hemmaplan här i Härnösand och kan ta tag i alla arbeetsuppgifter som hopat sig plus rodda lite med de trevliga grundkursarna som kommer vara i stan måndag till torsdag. Temat för deras kursperiod är "diakoni" samt "döden". Kan bli en hel del starka upplevelser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar