onsdag 10 oktober 2012

3-10 mars

Nyss bokade jag en resa till Jerusalem. Den 3-10 mars åker jag och ett gäng diakoner och diakonstudenter (och kanske någon präst) till Det Heliga Landet! På senaste åren har jag rest själv eller i mindre grupper - mest släkt och nära vänner. Nu blir det med en grupp igen och jag känner hur "på" jag blir! 

Det märkliga är att jag själv inte gillar gruppresor. Alls. Men åker gärna med en grupp där jag själv är resepedagog. Min resepedagogfilosofi är att man ska sträva efter att låta individerna förbli individer och nyttja allas gåvor och vilja att bidra. En del reseledare gör kardinalfelet, enligt min mening, att vilja glänsa och briljera med sin egen kunskap så mycket att de missar att man gör en resa tillsammans med fullt myndiga personer. Jag har åkt med en hel del sådana och det är det som gör att man sedan skyr gruppresor.

Får se hur jag lyckas med dessa intentioner på vår resa i mars. Laddar för fullt nu med idéer till program. Det känns nu som resan kan bli precis hur bra som helst. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar