tisdag 2 oktober 2012

Tisdagstema

"Tisdagstema" är en fotobloggemenskap där man varje tisdag får ett tema, tar ett kort eller letar fram en bild man tagit, och illustrerar detta tema. Enkelt och roligt, både att vara med och kolla på andras bilder.  Idag är temat "förpackning". Ujuj, det var inte lätt, men när jag kollade igenom min iPhoto hittade jag denna bild:


Presenthyllan på "Stars & Bucks" i Ramallah. Jag frågade en som jobbade på S&B om
en viss kaffekedja i USA tar illa upp på grund av Stars & Bucks namnval och logga....
Han bara slog ut med armarna och sa: "Why? We are an palestinian company,
what´s wrong....?" Riktigt roligt tyckte jag och kände att jag bara måste
föreviga dessa koppar samt handla hem ett par.
Här är de andra som också tolkar "förpackning" idag...

4 kommentarer:

  1. Mycket smarta förpackningar!
    Ha en fortsatt trevlig tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Haha, tur att inte företaget hette något som påminde om ett stort sportevenemang som brukar ha några ringar som symboler. De är lite argsinta av sig.

    SvaraRadera
  3. Här kommer länken som tydligen inte följde med förra kommentaren trots att förhandsgranskningen sa att den fanns.
    http://cessistickar.blogspot.se/2012/06/arrangorerna-av-ett-sportevenemang-som.html

    SvaraRadera