tisdag 9 oktober 2012

EFIT

Jäpp, nu är det dags igen för ett foto i timmen. Behöver kanske inte längre beskriva vad det är, mina trogna bloggläsare vet precis vad det är frågan om. Dokumentera dagen i bilder. Ett i timmen, vad man än gör. Fler EFIT-dagar hittar du här.

8.00 En slags för-frukost beståendes av rättvisemärkt the.
Hade glömt att tina blåbären till min "riktiga" LCHF-frukost.
Dricker the nu och hoppas blåbären tinar till nästa timme...
9.00 Jodå, nu var blåbären tinade, så frukosten blir komplett
och mina eventuella oroliga bloggläsare kan andas ut... :-)
10.00 Känner kampen rasar i min kropp mellan viljan att
fortsätta glo på TV eller bege mig ut och träna.
Träningssockorna och Craft-understället är dock på...
11.00 Klockan 11 var jag ute på en stavgångs-
promenad. Jag är glad att promenaden kunde
bli av, senaste veckorna har jag varit så trött
och jobbat lite för mycket samt haft ont i
höfterna och knäna. Nu idag gick jag dock
min vanliga runda på 6K. Känner mig så nöjd!
12.00 Försök till att briljera i köket. Har ju avlagt ett
nyårslöfte till mig själv att bli mer "huslig". LCHF-kyckling
blev det. Sås på purjolök, tomat och creme fraîche.
Kryddade med curry och allt hamnade på en spenatbätt.
Helt OK slutresultat, tre solar (av fem möjliga).
13.00 Trots jag är kompledig kom jag på mig själv med
att jobba. Bedrev lite "industrispionage" på andra stifts
hemsidor och jämförde med vår... Här finns det alltid
saker att göra.
14.00 Gick hem till en bortrest vän och kollega
och vattnade. Hon har tjusig utsikt, tycker jag!
15.00 Besökte Sambiblioteket. Här ska jag förlägga lite
arbetstid ibland, snacka om kreativ miljö och läsro!
16.00 Multitasking. Städar mitt twitterkonto @MTRQA,
kikar på inredningsprogram på TV samt funderar på att jag
borde tvätta några golv idag.
17.00 Bävar, detta kan bli hur som helst. Försöker komma
på hur morsan brukar göra när hon gör laxpaj. Dessutom
vill jag ju få det till LCHF. Pajskal av smör, mandelmjöl och
äggula. Förgräddade med purjolök i och hällde sedan i
fyllningen av lax blandat med vispade äggvitor.
Västerbottenost på. Nu står skapelsen i ugnen...
18.00 Kom på att det är tisdag och det betyder "Tisdagstema"
också. Letade bilder för att illustrera dagens tema som är
"spiral". Först idétorka, sedan kom jag på att jag har ett gäng
bilder med män med skruvlockar! Här en bild jag tog när vi
alla väntade på att president Bush skulle komma till
Jerusalem. Länge stod vi utanför King David hotel och frös. 
19.00 Ingen fart hemma på FBG3a så jag begav mig över
till T2 istället. Ewa hade bakat bullar... ETT undantag ibland
kanske man kan unna sig trots LCHF. Anar att någon
LCHF-taliban kan ha synpunkter på det men det sk***r jag i!
20.00 Bryter en lång tids förluster mot en vinst och
schackmattar en motståndare på chess.com
21.00 Mörknet tätnar utanför fönstren, men
sociala gänget tänder ljus och umgås...

4 kommentarer:

  1. Titter tilbake på dine efit bilder:) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar in. Testade LCHF ett tag men passade inte mig alls. Gick upp i vikt i stället, haha.
    Bullar kan man inte vara utan så de "får" man fuska med ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack! Jo tricket är att inte sluta ha omdöme. Det extra man stoppar i sig måste man göra av med i form av motion. Idag blir det ganska jämnt upp tror jag. Vågen får visa... Ha en bra kväll! /Kram!

    SvaraRadera
  4. Ååååh, bullar, vad GOTT! :P

    SvaraRadera