onsdag 24 oktober 2012

Transfer

Mitt liv är i ett ständigt transfer nu. Jag hann bara hem och sova en natt för att därefter packa om väskan inför en till roadtrip, nu norrut. I morgon är det åter dags för "Att leda ideella" på Strömbäcks folkhögskola. Dessa dagar har rubriken "Yrkesroll och medarbetarskap, från utförare till möjliggörare". Det är mycket spännande, för det är på sina håll inte små saker vi pratar om. I en framtida kyrka med stort och brett ideellt medarbetarskap är det ganska många arbetslag av anställda som behöver tänka om och nytt på sitt arbete. Kirkens SOS i Norge har en underbar devis som jag ofta brukar citera - "Den anställde ska vara en tjänare som tjänar den som tjänar Tjänaren". Typ den anställde servar de ideella som utför Guds storverk". Enkelt och svårt på samma gång!

I helgen är jag i Mellansel på Svenska kyrkans grundkurs. Då är temat "Diakoni och döden" Ny omställning, nya människor.

När jag lever i ett ständigt resande känns det bra
med blogg, facebook, twitter och alla andra sociala media
 jag rör mig i. Det funkar som min "fasta punkt" i tillvaron.
Weird så det förslår, men funkar riktigt bra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar