lördag 30 juni 2012

Välja glasögon...

...är inte lätt. Jag gick igår runt med lite olika bågar för att "känna in mig" i vad som blir bäst. Problemet var att ju mer jag "kände in mig" desto svårare blev det. 


Ettan fick flest röster. "Ser snäll ut", "Passar till alla kläder", "Stilfullt" Var några av kommentarerna.


Tvåan fick inte alls så många röster, men när jag visade dem "live" på jobbet sa en kollega "en kvinna i tiden" när hon såg dem!


Trean fick inte heller många röster. Ändå var det mina favoriter i butiken och de som jag först bestämde mig för att ta hem och prova.


Fyran orsakar mig huvudbry. De sitter bra och en kommentar var faktiskt att jag såg "Hot och intellektuell" ut i dem. Gillas! En annan avrådde å det bestämdaste för dessa. En sa att de såg "brokiga" ut en annan att de ser "röriga" ut. Starka känslor..... är det bra i glasögonsammanhang?


Nu står det mellan ettan och fyran. Fyran vinner sig lite med tiden, medan ettan är ett säkert val. Risken är kanske större att man tröttnar på fyran? Ettan kostar 798 kr, fyran 1678. Tur det är två dygn kvar innan jag måste bestämma mig!

1 kommentar:

  1. Men om du ska ha tre par glasögon (progressiva, terminal och sol) så är det ju mer Brasses lattjolajbanlådelek än "pick one!"
    Då är det ju bara ett par som ska bort.

    Och som solglasögonbågar passar fyran tänker jag.

    SvaraRadera