måndag 18 juni 2012

Maria Montazami-toffffs

Idag hittade jag en tjusig "Maria Montazami-tofs" i Birsta, på Indiska. Länge har jag haft lite svårt att sova eftersom nätterna är så ljusa och jag inte har någon dörr till sovrummet. Jag testade med ett draperi, men det var lite genomskinligt. Nu kör jag med dubbla draperier, ett lila och ett knallrött. Någon gång, jag gick på mellanstadiet, hörde jag någon säga att rött och lila gick INTE att mixa. Det matchade inte. Inte heller rött och rosa. Det var ett faktum. Något måste ha hänt, förmodligen internationella influenser, men nu är alla möjliga färger ok att kombinera, och jag tycker särskilt om den mustiga kombinationen rött och lila




Nu är det så mörklagt i sovrummet att det ska bli intressant att se vad som händer med nattsömnen. Det ÄR trivsamt med ljuset här uppe i Norrland på somrarna - OM man kan stänga det ute när man vill... 

2 kommentarer:

  1. Vi köpte på Hemtex långa gardiner som är extra mörka för mörkläggning (köpte dom i Kiruna till sonen, där fanns dessa gardiner i varje fönster nästan)och den täcker riktigt bra....;)

    SvaraRadera
  2. Bra tips, nu funkade mina dubbla gardiner superbra! Har dessutom en stor tavla som jag ställer för fönstret varje kväll - så nu är det ordentligt mörklagt i mitt sovrum och voilá, vad jag sover bra!

    SvaraRadera