fredag 8 juni 2012

"Strand" i trädgården...

Äntligen hemma igen i Härnösand och genast slängde jag mig i hammocken och pustade ut lite efter de sista dagarnas roadtripp till Strömbäck! Det är alltid trevligt att vara på Strömbäcks folkhögskola, men just nu börjar jag känna mig lite vårtrött och vill mest vara hemma och ta det lugnt. Det som får igång mig lite är dock trädgården, just nu håller jag på att ordna en liten "strand" med vackra stenar och lite strandväxter. Zinkbaljan har jag grävt ner lite för att få en minidamm och så småningom ska det bli en "fjällbäck" från stupröret till zinkbaljan. Man har inte roligare än man gör sig, och för mig är trädgårdsarbetet rena terapin som gör mig på bra humör! OCH - ju mer rabatter, pallkrageodlingar och "strand" jag gör - desto mindre gräs blir kvar som behöver klippas. Ännu ett incitament att vara kreativ med andra ord. Här kommer några in-progress-bilder på min trädgårds-strand:


"Stranden"

OK - kupan är väl lite överkurs, men jag tycker
den är så snygg på lilla vassruggen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar