tisdag 5 juni 2012

Ny kamera!

Idag åkte jag på en liten shoppingtur till Birsta. Jag behövde ett skydd för min iPhone som åkt i golvet och som var i desperat behov av en sån där plast som man sätter över själva skärmen. Jag vill gärna att telefonen ska hålla ihop i ett stycke tills iPhone 5 kommer. Då är jag nog först i kön!


I Birsta tänkte jag också kolla på en ny kamera. "Bara kolla", hette det. Det stod en försäljare av Samsungkameror där, en sån där "smartcam". "Kan ju lyssna lite"; tänkte jag och killen förklarade och förklarade... Och jag prutade och prutade. Mest på skoj, för jag hade ju bara tänkt att titta. Men när jag fått förklarat för mig vilken strålande kamera det var och när jag fått ner priset där jag kunde tänka mig att handla så slog jag till! Jag fotograferar ju så gott som dagligen med min iPhone, men bildkvalitén är också därefter. Nu kan jag plötsligt börja experimentera med skärpa, iso-tal, bländare, slutare och allt vad det heter. Det var EVIGHETER sedan jag hade en systemkamera så just nu känns det som jag har en hel del pluggande och experimenterande framför mig innan det blir som jag vill. 


När jag kom hem satte jag genast batteriet på laddning och sedan väntade jag, ivrig som en skolflicka på att det skulle bli fulladdat. Sedan - FOTOGRAFERING! Här kommer mina första försök:


Min iPhone - måtte den hålla till i oktober!

Tulpanerna har snart blommat ut...

GILLAR att kunna laborera med skärpedjup!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar