lördag 30 juni 2012

EFIT

Just som jag satt och funderade vad jag skulle göra av denna trista, regniga dag fick jag ett tips av snögumman. Det är något som heter "Ett foto i timmen" - man knäpper kort och bloggar på ett systematiskt sätt under en dag. YES! Precis vad jag behövde för att få sprätt på dagen! Ska försöka ta igen några förlorade timmar, men ungefär så här är min lördag:


Klockan 1,2,3,4,5,6 Sover! OK. Bilden är fejkad,
men typ så här ser det ut...
Klockan 7: Frukost. Turkisk yoghurt och kashewnötter.
Nu är nötterna slut och jag behöver handla idag...
Klockan 8: "Tog tag i" mina hemska fötter och gjorde en
sommarstyling. Måste ju ha sandaler någon gång
trots  fula naglar! De blev aldrig sig själva
igen efter en nageltrångsoperation för tjugo år sedan...
Klockan 9: Konstaterar att det är skitväder ute och
hänger lite på facebook istället.
Klockan 10. Melodikrysset börjar. Sitter själv
här hemma, men har massor med vänner på
facebook och vi hjälps åt att lösa krysset.
Klockan 11. Melodikrysset är slut och huvudvärken
 hotar att besöka mig. Tar en huvudvärkstablett
av okänt slag men som alltid fungerar kanon.
Måste komma ihåg att handla en burk till av denna sort
nästa gång jag är i Jerusalem!
Klockan 12: Tog en promenad förbi T2 för att stänga av
deras diskmaskin. Sedan en liten runda på 3,5 km.
Klockan 13: Lunch. Kycklingsoppa med kikärtor,
 turkisk yoghurt och parmesan. Supergott, ett recept
som jag hittade på lite undan för undan som jag lagade
 mat igår kväll. Nu KAFFE, dagens första. Ska njuta!
Klockan 14: Kaffet blev INTE njutbart!
Hade slut på mjölk och provade "Havredryck"
istället. Det skar sig. Kan inte rekommendera detta.
Nu MÅSTE jag till affären...
Klockan 15: For en sväng till affären och handlade
en bit vaxduk som jag "tapetserade" i min öppna hylla.
Mycket mer hållbart än papper och passar bra tycker jag...
Klockan 16: På Ica snodde jag ett recept på LCHF-
chokladpudding! Kände mig väldigt "huslig"
när jag gjorde detta och ser fram emot att provsmaka
när det stelnat klart. Smeten var i alla fall fantastisk!
Klockan 17: Position; på soffan på
värmedyna.  I iPhonen: en ljudbok:
Danielle Steels "Datingleken"
Klockan 18: Middag: Lax på sallad. Lättlagad LCHF. 
Klockan 19; Det slutade regna och sprack upp.
Jag testade en grej jag funderat på, att förlänga
spaljén så att Humlen kan fortsätta klättra uppåt...
Klockan 20: Gick en stavgångspromenad och lyssnade klart
på ljudboken...
Klockan 21: Bara skräp på TV, jag väljer att tillbringa
kvällen med Ben Affleck...
Klockan 22: Njuter av Ben Affleck, thé och
mina snygga tånaglar...
Klockan 23: Jag ser till min stora glädje att
den flyttade Humlen verkar ha klarat sig.
Den svingar nu glatt sin tentakel uppför
armeringsjärnet...!

Så är mitt EFIT-dygn fullbordat. Nu är jag tillbaka där jag började, i sängen. Jag tänker lite på dagen och detta med att dokumentera det i bilder - Faktiskt oväntat roligt! Mycket trevligt att få en glimt in i andra människors vardag också (kolla länken i början av inlägget). Min dag blev ganska "vanlig" för att vara mig. Lite fotande, lite bloggande, lite trädgård, film och melodikryss. En helt vanlig lördag. Hade jag inte dokumenterat den på detta vis hade den säkert försvunnit in i glömskans dis efter några veckor. I morgon blir det en vanlig dag igen där jag säkert bara bloggar om enstaka höjdpunkter. Vad som ska hända i morgon vette katten. Just nu känns det som jag vill sätta mig i bilen och "göra mig en tur". Men vart turen går är oskrivet... God Natt alla vänner, nästa EFIT-dag är antingen 4 juli eller 29 juli. Jag tror jag satsar på 29 juli. Det känns som att DEN dagen har förutsättningar att bli spännande! Om jag har tur och inga uppgjorda planer grusas. Håll tummarna.....


6 kommentarer:

  1. Tabletterna heter Paramol Target (det kanske står på andra sidan burken??) De innehåller paracetamol och dihydrokodein, enligt denna sajt http://www.nhs.uk/medicine-guides/pages/MedicineOverview.aspx?medicine=Paramol%20tablets. Kombinationen gör tabletterna effektiva mot svår värk, inklusive migrän. Kolla med apoteket om de har något liknande i Sverige.

    SvaraRadera
  2. Den där chokladpuddingen blev jag nyfiken på...

    SvaraRadera
  3. Håller med Lisa, blev nyfiken på chokladpuddingen jag också.

    SvaraRadera
  4. Chokladpuddingen får bli en cliffhanger..... Kul med "läsarstorm"! Jag lovar att mycket snart blogga receptet, ska provsmaka ikväll.....

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot utlåtandet av chokladpudding. För övrigt, kul att du också startat EFIT:a :)

    /Tinna

    SvaraRadera
  6. Hyllpapper har ju en tendens att bli trist ganska så snabbt. Kul idé med vaxduk!

    SvaraRadera