måndag 11 juni 2012

Sjukhus

Är på Sundsvalls sjukhus och filosoferar. Hur tänkte arkitekten egentligen? Inte kan någon på fullaste allvar mena att sjukhuset i sig själv kan pigga upp någon? Det yttre höljet av tegel och betong döljer ett inre av ändlösa korridorer. Färgskalan går i orangegult och beige. Pigga färger.... NOT! I kafeterian finns ett urval som Mr Delicato säkert bakade förra året. Och stoppade konserveringsmedel i...


Ska muntra upp mig med ett besök på "plantagen" på hemvägen. Snart nickar de igenkännande mot mig när jag kommer släpandes på nya stenar till kassan. Sex (eller nio) stenar till behöver jag till min trädgård. Minst. 


Sovjet?

2 kommentarer:

  1. Jo, nog är sjukhuset ganska deprimerande liksom avdelningarna.

    SvaraRadera
  2. Verkligen! Huga för att vara patient där. om inte behandlingen knäcker en så gör miljön det!

    SvaraRadera