fredag 15 juni 2012

Drama i trädgården....

Idag vaknade jag klockan fyra med en faslig migrän. Tog migränmedicin och somnade på soffan någon timme. Sedan hamnade jag i det jobbiga mellanläget, har lite för mycket skallvärk och är för trött för att gå till jobbet och är egentligen för frisk för att vara hemma med rent samvete. Men, eftersom jag har lite timmars komp att ta ut får det bli en kompdag idag. Slutar bultet i huvudet ska jag gå på en promenad, men i väntan på detta sitter jag och tittar på plantorna i min trädgård. Och vill man, så finns det lite drama att engagera sig i.


Största dramat i nuläget är huruvida min fina flyttade humle är död eller ej. Det verkar som den bara hänger slapp och livlös på sin pinne och hur jag än flödar med min kärlek är hoppet kanske ute? Den klarade nog inte den brutala flytten från torvblocksrabatten... Till min förvåning ser jag dock ett litet skott som sticker upp. Är det en humle måntro? Framtiden får utvisa om det blir en ståtlig humle eller om det bara är nåt mysko ogräs som jag borde rensa bort. Tills vidare låter jag den växa. Inte har jag hjärta att knipsa bort storhumlen heller, för kanske finns där liv? 


Storhumlen, är den döende......?

Är detta en liten ny humle? Tveksamt,
men i dagsläget är det ett "maybe"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar