torsdag 7 juni 2012

Nike+

Dagens i-landsproblem; Nike+ funkar inte. Eller så är det min iPhone eller webbläsare det är fel på, men sedan nike+ uppgraderade sin sida har jag inte kunnat logga in eller registrera mina promenader. Nu kan man ju promenera utan att registrera någor över huvud taget kan man ju tycka, men på något sätt stör detta mig. Det blir ju ett "hack" i statistiken!

På min (oregistrerade) promenad idag på cirka 6K filosoferade jag över detta. En klassisk filosofisk knäckfråga är "om det faller ett träd i skogen och ingen hör/ser/känner det, har det verkligen fallit då?" - Eller som en kul tecknad bild som någon skickade till mig via facebook; "Om något händer och ingen facebookar, twittrar eller bambusar detta, har det verkligen hänt då?". Svaret på facebook var: Jo, det HAR hänt, men det är ingen fullbordad handling! 

När jag väl börjat registrera alla promenader är det lite svårt att nu inte kunna göra det. Inte för att det är viktigt, men det ÄR kul att se hur långt man går på ett år! Funderar om jag skulle hinna gå till Göteborg? Eller Paris kanske? Nu har jag mailat nike+ och hoppas vara "up and running" snart igen - annars blir det ju en massa kilometer att hela tiden hålla reda på och i huvudet addera på de km som nike håller koll på.

Som sagt. Dagens i-landsproblem.

För övrigt håller det på att bli sommar nu! 22 grader och blå himmel i Strömbäck. Jag är på folkhögskolan och träffar de andra i kursledningen för kursen "Att leda ideella". Eftersom tre av oss har en bit att åka har vi en "lunch-till-lunch-träff". Hoppas kunna vara effektiv, kroppen, knoppen och själen vill ha semester nu med detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar