lördag 5 maj 2012

Viba Femba

Plötsligt blev jag varse av en kompis på Facebook att VIBA FEMBA var i Härnösand! Bråttom blev det! Jag slängde mig in i duschen och en kvart senare var jag på språng ner mot teatern för att försöka få biljetter. Klockan var 20 minuter i sju när jag kom till teatern och jag undrade först om jag fått fel information, för vart var alla köande fans? Det var nästan ödsligt tomt utanför. Kanske berodde det på snöglopet som strilade ner från skyn, väl inne såg jag några till. Men verkligen inte många. I biljettluckan var det ingen kö alls och jag kunde få toppenplats på tredje raden, i mitten (!!!). 


Kanske Viba Fembas storhet inte nått de breda massorna i Härnösand, men vi som var där bjöds på en underbar föreställning med både skönsång, tonsäkerhet och humor!. WOW, de är lika bra nu som jag minns dem från åren i Uppsala när de började för typ 25 år sedan. Jag handlade givetvis den nya skivan! Ser du Att VIBA FEMBA ska vara på scen nära dej, tveka inte, se dem och njut!


Uppdatering: Himla bra att Nyvind satt bredvid mig, hon som både har bra kamera och blogg! Mer om Viba Femba kan du läsa om och se på bild här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar