onsdag 9 maj 2012

Ouch!

Ajajaj, vad ont jag fick i höften igår...



Det kändes bra i höften igen sedan den var lite paj i lördags, och eftersom stiftets stegräknartävling dragit igång tänkte jag i går efter jobbet testa min vanliga runda igen. Ja hejsan; När jag hade gått halva sträckan knäppte det till i höften igen och det började både svida och brännas. Kunde inte gå fort. Kunde inte heller stanna, för då gjorde det uront att starta upp igen. Det enda som återstod var att gå i lustempo tillbaka hem. Årets i särklass sämsta tid är väl en sak, det jag är rädd för är att jag hamnar ohjälpligt på efterkälken i stegräknartävlingen som ska hålla på till 10 juni. HU! Jag borde verkligen vila mig i form igen, men för varje vilodag blir det mer att ta igen senare. Just nu ligger jag tvåa dryga 5000 steg efter ledaren som kör med psykologisk krigsföring mot mig och visar upp hela 4000 steg på morgonen (när jag bara har 1500 steg). Men har man hund så har man och jag bor alldeles för nära jobbet nuförtiden. Eftersom det är ganska oetiskt att önska hälta och lytthet på medtävlanden så ber jag nu om snabbt tillfrisknande så jag kan ta upp promenaderna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar