onsdag 16 maj 2012

Birsta

Äntligen en ledig dag, och vad händer? Jo, jag vaknar FEM och kan inte sova längre. Började istället planera lite vad jag ska hitta på i min lilla trädgård. Jag har massor med planer och idéer, den ena värre än den andra, men någonting blir det nog. 


Vid tiotiden hämtade moster mig och vi for till Birsta. På plantagens uteavdelning hittade jag många saker som satte igång fantasin och kreativiteten, men jag nöjde mig med att köpa en påse runda stenar och två Klematis. Och en fröpåse. Fortsatte till Bahaus och där hittade jag en buske amerikanska blåbär. Morsan har en sådan buske och hon får blåbär stora som tumnaglar! 


Väl hemma igen planterade jag genast mina fynd och vattnade. Nu är det bara att vänta tills i höst då det blir skörd! Är också mycket sugen på att smälla upp en paviljong i trädgården på tre gånger tre meter. Kan bli skrymmande, men regniga dagar skulle det vara mysigt att kunna sitta i den. Ute men ändå under tak... Stenarna gick jag också igång på. Funderar på en rabatt eller liten damm. 


Inspirationsbilder:


Man kan göra mycket snyggt med marksten...

Ok, lite kostar det om man vill ha några stenar.

...och många stenar att välja mellan...

Eller kanske fler torvblock?

Paviljong till bra pris!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar