söndag 27 maj 2012

Ny rabatt!

Idag undrar jag om jag får min dos styrketräning fylld med råge. Bäst som jag låg i hammocken och betraktade min trädgård kom jag på att det kanske skulle vara läge med en rabatt till! Jag har funderat på saken ganska länge nu, och det gäller att gräva innan jorden blir torr och hård! Grävde och grävde så svetten sprutade och jordkokorna yrde. När det väl var gjort satt jag mig och filosoferade över VAD jag ska fylla rabatten med. Något slags insynsskydd behövs för det känns lite som jag sitter på en scen när jag sitter i hammocken. Men.... nu har jag beslutsvånda. Solrosor? Humle? Rosor? Klematis? Blomman för dagen? Det tål att funderas på ett tag. Eller till i morgon åtminstone. Det lutar faktiskt åt solrosor, för då får jag ny chans nästa år att kanske ändra mig. Ska nu bredda rabatten lite så jag får plats med en rad med kantsten också... Men först måste jag nog smörja in blåsorna i händerna...


Paus i grävningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar