fredag 4 maj 2012

Stor lättnad!

Efter långhelgen skulle jag jobba igen i onsdags. Det kändes lite tungt efter att ha spenderat några lata dagar i hammocken i solen. Inte blev det bättre av att jag inte kunde hitta min jobbmobil! Första dagen kändes det inte som någon större panik, jag hade den säkert på jobbet tänkte jag. Nope. Hade dagen i det närmaste fullbokad av möten och när jag i outlook skriver in möte kopplas automatiskt telefonen om till en telefonsvarare, typ "Den du söker återkommer klockan 15....". Good. Hela dagen i förrgår bokade jag alltså in möten i de luckor jag hade i schemat. 


Igår började paniken bli påtaglig. Tänk om jag inte skulle hitta telefonen! Gjorde mig beredd att slanta upp ett antal tusenlappar för en ny telefon samtidigt som jag började maila och ringa runt till ställen jag varit på den senaste tiden... Hammarstrand, Docksta, Vårsta, Mellansel... Såg hela tiden för mitt inre öga hur teleFÅNen låg och flinade åt min panik....


Så i gårkväll, sent, kom ett efterlängtat mail! En HTC hade hittats på Vårsta där vi hade "Växtplatskursen"! Klang och jubel, den förlorade phonen är funnen! Lättnaden blev enorm! Nu ska den INTE lämna mig. Funderar på att limma ihop den med iPhonen - baksida mot baksida - för iPhonen skulle jag nog inte glömma, den är ju ständigt inom räckhåll. Eller så limmar jag fast HTC´n i pannan som vår receptionist föreslog. Nu vet jag bara att jag INTE ska lägga telefonen på något annat "säkert ställe" än min handväska. Måste nu bara komma ihåg att börja använda handväska....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar