söndag 6 maj 2012

Första fröna ute!

Tänk vad fort saker och ting kan förändras! Igår var ingen höjdardag, varken väder, kropp eller humör var på topp. Idag sken solen när jag vaknade och vips känns livet genast mycket lättare! Nu är bara frågan; är det våren som äntligen är här, och är den här för att stanna? Lite gambling är det som vanligt, men eftersom det börjar bli trångt på fönsterbrädorna chansade jag och planterade ut sallad och två squashplantor. Samt sådde två rader rädisor. Detta i drivbänken, och jag vattnade med ganska varmt vatten så de små liven skulle få en bra start. Nu sitter jag och grunnar på om salladen hinner bli klar innan squashen kräver hela utrymmet. Tiden får utvisa... 


Kanske skulle jag behöva en drivbänk till? Å ena sidan är de dyra och lite för rappliga, å andra sidan snygga och passar så bra på pallkragen. Dessutom är det ett större projekt att hitta virke, gamla fönster, såga till, slå sig på tummen.... innan jag skulle hinna snickra ihop en drivbänk själv. Och, som sagt, plantorna trängs på fönsterbrädorna..... <fundersam>


Höften är aningens bättre idag, så eventuellt provar jag en promenad senare. Jag fattar inte vad som hände igår, men ett tag kunde jag inte ta ett steg. Mycket märkligt. Tur det finns vänner som spelar wordfeud i det läget! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar