söndag 26 augusti 2012

Trädgårdsarbete

Jag tycker det är ganska mysigt att på en söndagsmorgon som denna kunna tassa ut barfota i min trädgård och pyssla lite. Ruccolan hade verkligen blivit vildvuxen på de veckor som jag varit hemifrån. Den gick inte att rädda. Nu får kålen lite space istället och kanske ska jag idag åka och kolla på kul tulpanlökar istället. Sedan rensade jag rabatten och klippte gräset. Det låter ambitiöst kanske, men den som sett min trädgård vet att det inte är några jätteytor. Hela arbetet var klart på en halvtimme. Nu inne igen tänkte jag sätta på en kopp kaffe och fortsätta fira ledigheten. 

En "Förebild" finns två dagar bakåt. Nu ser det riktigt
civiliserat ut...

Okänd skönhet. Jag vet inte vad detta är, den har vuxit och
vuxit i en av pallkragarna. Jag har inte velat ta bort den och
nu kom belöningen; en snygg blomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar