fredag 24 augusti 2012

EFIT 24 augusti

Nu är det EFIT-dags! Jag befinner mig i Höga Kusten där jag just nu jobbar med att vara del i kursledningen för "Svenska Kyrkans Grundkurs". Det är en grundläggande kurs för de som studerar till präst, diakon, musiker eller pedagog och som funderar på ett framtida arbete i Svenska Kyrkan.

EFIT-dagen sammanfaller med första delkursens avslutande dag. Det har varit två intensiva kursveckor och trots att det varit kul och trevligt längtar vi lite hem nu...

Här kan du kika på andra EFIT-dagar...
Klockan är fem och jag smyger ut på dass.
Utsikten gör att man riskerar bli långsittare.
Men jag vill hinna in igen innan sängen kallnar.

Klockan nio hade vi morgonandakt. Här har jag laddat
upp ett ljudklipp, det har visat sig att gruppen är full av musikaliska
 talanger, så jag som är svag för a capella stämsång bara njuter...

Klockan tio och frukost

Klockan 11 och vi packar ihop.  

Klockan 12 är vi och väntar på båttaxin

Klockan 13 har vi hunnit till Hornöberget
och testar meditationsspåret där.

Klockan 14 och vi är på Hornöbergets topp

Klockan 15 och KAFFE! Så gott det var med kaffe!

Klockan 16 och jag möts av en trave räkningar när
jag kom hem. 14 dagar on the road tar ut sin rätt.... 
Klockan 17. Uppgivet ser jag hur salladen gått
i blom. Behöver nog machete till mitt trädgårdsland.

Klockan 18. En riktigt patetisk fredagsmiddag
beståendes av en stekt lök och två ägg. Nja.

Klockan 19. Sover i fåtöljen till "Legally Blonde".
Trött in i märgen

Klockan 20. Tog mig samman och handlade lite så j
ag kan tota ihop en frukost i morgon.

Klockan 21. Nu är det mörkt ute.
Tänder ljuslyktan och myser lite.

Klockan 22. Somnar snart på soffan...
En underbar dag och två veckor på resande
fot tar ut sin rätt. I morgon SOVMORGON!
MEN - kom på att laddsladden till datorn är
kvar på Högbonden. Hujedamej, ska det behöva
bli en dag utan dator i morgon. Förfasar mig...


7 kommentarer:

  1. Ja där skulle jag bli sittandes lääänge, vilken vy!

    SvaraRadera
  2. Hej och god morgon!
    Vilken vy från dass! Där kan man sitta länge :-)

    Återkommer senare igen.

    SvaraRadera
  3. Den vyn från dasset var inte illa... Den dag vi bygger gästhus ska jag ha ett litet dass med skogsvy där. :D

    SvaraRadera
  4. Men, vilken vacker omgivning. Måste nog ta mig i kragen och faktiskt resa från Skåne någon gång. Höga kusten finns numera på min "To do-list".
    //Tinna

    SvaraRadera
  5. Jag är ingen vän av utedass, oavsett utsikt... Här har ena sorten sallad också gått i blom, vuxit sig jättehög på bara ett par dagar!

    SvaraRadera
  6. Höga kusten är fantastiskt vacker! Både din dass-bild och den vid kaffepausen är helt underbara!

    SvaraRadera
  7. Tack alla för besök och kommentarer. Nu är batterierna snart helt torsk, men jag återkommer i morgon... Kram och godnatt!

    SvaraRadera