lördag 11 augusti 2012

EFIT

Nu ska det bli spännande att se vad dagen ska fyllas med. Jag har faktiskt ingen aning. Jag är och hälsar på in bror och svägerska och deras underbara barn, Alfred och Elvira. Morsan är också här och vi sammanstrålade igår så jag sedan kan lifta med henne hem igen i morgon. Men vad dagen medför vet nog bara Gud fader själv än så länge. Håll i hatten, nu kör vi...

EFIT = Ett Foto I Timmen, nätsajt och fler "EFIT-are" för idag hittar du HÄR...


7.00 Har precis vaknat i denna härliga miljö. Ola
och Karin har inrett sin gäststuga i vitt. Skön sovmorgon...
8.00 Tassar upp och alla sover i huset utom kattungarna.
Det här är de tre återstående kattungarna från jättekullen på
TIO ungar. Nu väntar dessa på att komma till sina nya hem.
Hade den närmast i bild inte varit tingad hade jag tagit
med den hem till Härnösand - den är så gosig!
9.00 Frukostdags. Elvira och Alfred käkar frukost i
soffan till Peter Pan. Lördagsmys!
10.00 Vi gör oss i ordning för dagen. Elvira lånar fasters
läppstift. Visst blev vi snygga!
11.00 Mor och jag tar bilen in till Örebro för
att hitta en tygaffär som har mönster.
Fashinerande hur tätt det är mellan städerna här i området!
12.00 Mor och jag förmiddagsfikar i Örebro.
Jag slog till på en citroncheesecake!
13.00 Snabb mellanlandning för att besöka toaletten,
blogga och kolla blogg... Tur jag har en mor som
också har sådana intressen... ;-)
14.00 Nu åter i Arboga och medeltidsdagarna.
Elvira ville "pärla" på Svenska kyrkans pysselhörna.
15.00 Alfred i tornerspelet

16.00 Alfred har fått Robin Hood på hjärnan och upprepar
"Jag är Robin Hood!" typ tre gånger i minuten. Jag drar
mig tillbaka till gäststugan för lite eftermiddagsslummer...
17.00 Klappar lite på kaninen Zelda


18.00 Middag med en treåring som är Robin Hood
och en femåring. Bilden illustrerar kaoset. Men trevligt
var det. Fast lite kladdigt.
19.00 Nu börjar Robin Hood klippa med ögonen.
Lite välling och sedan blir det sängen. Han sover
dock med svärdet bredvid sig under täcket...
20.00 Elvira visar sin "bana" som hon gjort. Här handlar det
om att "inte nudda gräset"
21.00 Spelar schack med Elvira som support. hon har
redan koll på att "damer slåss bättre än kungar, men när
kungen blir tagen är det slut" Klok tjej!
22.00 Lugnet lägrar sig i huset. Ola och Karin har
en barnfri kväll och har gått på en liten pubrunda.
Morsan nattar Elvira, jag gosar med katter och bloggar
sista bilden. Tror det är dags för gäststugan nu. I morgon
hoppas vi att vi rullar vid åttasnåret.

Det var min EFIT-dag. I morgon är en ny dag som mest innebär resa norrut, ompackning och uppladdning inför veckan som kommer och ny omgång "Svenska kyrkans grundkurs" i Mellansel. Funderar fortfarande om jag ska "kattnappa" den orangea katten. Kanske de som tingat henne glömmer bort att de gjort det? GOD NATT!

12 kommentarer:

  1. Otroligt snygg gäststuga. Beundrar.

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Att den är lite skev och vind ökar bara charmen tycker jag. Jag har sovit som en stock (och det är lite ovanligt för min del...).

    SvaraRadera
  3. Både ljuvlig gäststuga och ljuvliga kattungar!

    SvaraRadera
  4. Säger som de tidigare, finfin gäststuga och mysiga kattungar.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tittar in.
    Wow vilken fin gäststuga! Kattungarna var för söta, naww, skulle gärna ta en av dem med, men har redan två herrar. Räcker i vår lilla lägenhet. Åååå medeltidsdagar. Har inte varit iväg på nått sånt i år, brukar det å saknar det på sätt å vis.

    SvaraRadera
  6. Vilken dag och vilka underbara bilder! Älskar morgonbilden och så kattungarna såklart!
    //Tinna

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder. Katterna är juh bara ursöta.

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig dag du/ni verkar haft.

    SvaraRadera
  9. Jag funderar nu allvarligt på att sno den släthåriga brandgula katten, den har legat i min famn och spunnit en lång stund nu.... Men den är tingad.... :-(

    SvaraRadera
  10. Kul att hitta din blog :D Jag är uppvuxen i Härnösand.
    Gäststugan var verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  11. ser ut att ha varit en härlig dag

    SvaraRadera
  12. Fina bilder, kul att se vad du har för dig! Kram Anna

    SvaraRadera