torsdag 30 augusti 2012

Tomt.......

De senaste dagarna har minst sagt varit späckade med intryck och aktivitet. Det är stiftets "Växtplatskurs" som har haft sina tre avslutande dagar på Vårsta diakonigård här i Härnösand. Det är en kurs för anställda, förtroendevalda och ideella som velat få en grund i svenska kyrkans tro. Kursen har flutit på mycket bra och deltagarnas entusiasm och kunskapstörst har triggat mig och min kollega Jan som varit kursledare. Kursen avslutades med en härlig och stämningsfull sändningsmässa som biskop Tuulikki var celebrant i. Tjusigt och värdigt och med en KLOK predikan med utgångspunkt i Joh. 15:1

Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt att ni ska gå ut i världen och bära frukt, frukt som består, och då skall Fadern ge er vad än ni ber honom om i mitt namn.

Men nu känns det lite tomt och trist att "landa" i vardagen igen. Det är kul med nya människor, speciellt sådana som bjuder mycket på sig själva. När det plötsligt är över kommer efter-kurs-deppen igång. Tänder fina ljusgrejen jag fick som tack av kursdeltagarna och känner tacksamhet för att jag har ett kul, varierande, kreativt och utmanande jobb! Tack alla underbara kursdeltagare, hoppas vi snart träffas igen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar