fredag 1 juli 2011

LCHF i The Holy Land

Nackdelen med att åka till Jerusalem brukar vara att jag varje gång går upp i vikt. Pitabröd, sena middagar med tusen förrätter, brownies på Armoa, baklava, hoummus och pistagenötter... Den här gången ska jag verkligen försöka fokusera på att fortsätta med LCHF och då går pitabröd fetbort! 

Igår var jag och shoppade förnödenheter på Tannour, ett dygnet-runt-ställe i Wadi Joz. Det är ett kombinerat bageri och snabbköp och eftersom det luktar alltid nybakat där så frestelserna blir stora! 

Lyckades dock att behärska mig från alla färska bakelser och högg tag i kesoburkarna istället. Keson här är fantastisk! Inte alls som vår vanliga keso i Sverige, utan både lenare och mer smak i. Nu ska jag göra sallader i mängd med keso som proteinkälla! 


Stavgång fungerar däremot riktigt bra, jag orkar gå längre och risken att falla blir mindre MEN folket i Jerusalem glor. Det ser säkert i deras ögon jättekonstigt ut med "Nordic Walking". Men ok, stirra på, det får mig att vilja promenera mer när jag är här. Jag har redan gått runt Jerusalems gamla stad två varv sedan jag kom hit sent  igår kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar