måndag 11 juli 2011

Föreläsningarna börjar!

Nu har den armeniska konferrensen börjat som var orsaken till att jag åkte till Jerusalem just nu. Detta är den fjärde internationella konferrensen och under alla dessa konferrenser har jag varit ideell som "teknisk support" till föreläsarna. Det innebär i klartext att jag är allmänt behjälplig när de ska visa diabilder eller power point. Inte alls svårt och men för vara med i "innegänget" runt konferrensen. 


Idag började det lite skakigt då de första föreläsarna var nya i sammanhanget och samtidigt hyperstressade inför sin presentation. Plötsligt var det tre (!!!) gubbar som rev och slet i projektorn när jag började rigga upp den. Insåg snabbt att det var bäst att backa undan och låta dem klara sig själva för "ju fler kockar, desto sämre soppa". 


Nu när föreläsningen börjat förstår jag varför de var upp i varv, för jag har aldrig sett en power point med så många hyperlänkar! De har verkligen gått igång på detta och hyperlänkarna nästan tar över presentationen ibland tillsammans med en MASSA tredimentionella tabeller. Men nu vet vi snart allt som är värt att veta om olika Khatchkars.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar