fredag 15 juli 2011

Ökentur

Igår bar det ut i öknen! Volontärerna behövde luftas tänkte jag och jag ville gärna ha sällskap på en liten ökentur. Så snart som volontärerna stängt SCSC för dagen kom Ali och hämtade oss tre för att sedan bränna iväg till Wadi Kelt och St Georgeklostret. Det är något fridfullt över öknen, man hör plötsligt vad man tänker och luften kändes lättare att andas då man slapp få in Jerusalems avgaser. Men det var varmt! Efter AC´n i bilen var det som att kliva ut i en bastu. Ca 43 grader och gassande sol. Man förstår varför vatten är livsnödvändigt och att David på sin tid skaldade om gröna ängar och vatten.


St George i Wadi Kelt

Sedan blev det An Nabi Musa, Jerico, Mt of Temptation, citronkyckling på "Essabi" och St Gerasimos. Jag såg en cool fågel på St Gerasimos som jag gärna hade tagit med hem. Den var hur social som helst och tryckte sig mot buren när jag gick därifrån! Hur söt som helst. En ikon var däremmot inte lika gullig, det var Jesus med ett foster i handen. Huga!


Jesus och ett foster

Gullig fågel




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar