tisdag 22 juli 2014

Wasabiplättar LCHF

Idag kände jag mig lite på experimenttaget i köket. Kanske berodde det på att jag i går ägnade mig åt "Power Cleaning"? Det är så mycket roligare att mixtra i köket när det är rent och fräscht och jag har mycket rensade ytor att hålla till på.

Jag utgick från mitt vanliga LCHF-plättrecept som kusin Lisa tipsat om:

  • Ett ägg
  • Ett halvt paket keso
  • En knapp tesked fiberhusk
  • Salt, peppar

Detta mixas till en tjock men slät smet som sedan räcker till fyra plättar i ett plättjärn. Jag steker dem i kokosolja, ca 1/2 tesked per plätt.

Idag strök jag på Philadelphiaost och strösslade över lite wasabi tångkaviar. Till detta passade vatten förträffligt. Wasabin gav lite sting i plättarna och det kändes som en perfekt sommarbrunch! Testa! Appen "Lifesum" säger att detta ger 405 kcal. Helt ok frulle med andra ord!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar