tisdag 22 juli 2014

Visningen

Idag var det spännande att gå på visning! Med Hemnets bilder har jag drömt mig bort i åtta dagar. Inrett, skapat fantastisk trädgård, haft stora kalas, suttit och kurat vid kakelugnen. Sovit uppe i det urmysiga sovrummet. Och så vidare... Idag var det så äntligen visning och jag fick se "mitt" drömhus live!

Inte platt fall, men entusiasmen kom av sig. Det blir typ mycket att göra! Pappa, som var med på visningen, kan i och för sig hantera både motorsåg och grävare... men ändå. Hela tomten skulle jag vilja schakta om, en del av förrådshuset skulle behövas rivas, en gavel skulle behöva byggas, en sida på huset var obrädfodrat och inte tilläggsisolerad... Listan med "måstegrejer" blev längre och längre när vi gick runt och kikade...

Antingen måste jag lägga ett skambud eller så får jag släppa det. Utan skambud är jag nog uppe i en miljon innan jag får det som jag vill ha det. Lättare då att släppa huset och invänta nya objekt. Det goda jag minns från dagens visning är pappa som säger att han lätt kan bygga ett sådant störtskönt växthus som fanns vid huset. Jag ska nog fortsätta spara på gamla fönster nu...

Portal av järn, sååå snygg! Vilka möjligheter! Jag ser rosor!!!
Uthuset var verkligen ett fall för den händige!

Men invändigt!!! Ojojoj, vad fint det var! Det märks att där bor någon med estetiskt sinnelag!

http://www.maklarhuset.se/till-salu/villa/harnosand-fastlandet-sabravagen_59-554183?referrer=hemnet&view=Images

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar