lördag 5 juli 2014

Pride

Idag var det Pride i Sundsvall, och jag och en kompis for dit för att gå i paraden. Det var jättekul! Sol, massa människor, hög musik och viktigt ärende!

Vi gjorde reflektionen att det tydligen blivit jättevanligt med Pride. En jag pratade med sa att Pride var större än 1:a maj. Coolt.

Jag kan erkänna att det var lite kul att få blickar från de vi passerade. Vad är jag egentligen; straight, lesbisk, queer....? Och kul att på pin kin få utebli med facit om detta. Men på barrikaderna för allas lika värde och ett mångkulturellt samhälle vill jag vara! Idag är väl Pride för vanligt för att vara barrikad, men man behöver inte gå så långt tillbaka i tiden för att läget var helt annorlunda, och den vetskapen gjorde att jag viftade lite extra på regnbågsflaggan!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar