onsdag 23 juli 2014

Projekt: Hallbyrån

Idag var det varmt här i Härnösand! "yr" visade hela 37 grader! Jag höll mig inne stora delar av dagen, fick ett ryck att fixa den fula furubyrån i hallen. Först grävde jag fram alla skor och allt annat jox som jag tryckt in på hyllor och i lådor. Det var en hel del... Sedan släpade jag ut byrån på gräsmattan och målade den antikvit. Kanske inte den mest proffsiga målningen, det var så varmt att det torkade lite för fort! Men det är ändå många snäpp bättre än omålat! Sedan gjorde jag ett urval av skor - det blev en hel pappkasse full som kommer gå till Erikshjälpen. En välbehövlig utrensning, varför ha en massa skor som jag inte använder? Till sist skurade jag hallen och ställde in byrån igen. Piffade lite och njöt. Det är som jag fått en ny hall! Slarvtjällslöparen som jag faktiskt vävt själv blev som pricken över i tycker jag.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar